EPISTEMOLOGICAL RUPTURES IN THE LATIN AMERICAN THOUGHT IN COMMUNICATION 1970-2000

Authors

  • Franz Portugal Bernedo Facultad de Letras y Ciencias Humanas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos

Keywords:

Epistemological rupture, Latin American communication thought, Investigation.

Abstract

The paper is part of epistemological ruptures in the Latin American media thought 1970-2000, research that we are developing at the Instituto de Investigaciones humanistic of the University national greater of San Marcos of the Peru. It arises as a general hypothesis that, in the Decade of the seventies, came the first epistemological rupture of Latin American broadcasters against the dominant American communication theory in Latin America. In this approach, discussed if indeed this epistemological rupture has occurred in the field of social communication and determine which is the nature of this. Research is a contribution to the field of epistemology of social communication in Latin America that allows to identify the changes in the Constitution and development of the Latin American communication thought.

Author Biography

  • Franz Portugal Bernedo, Facultad de Letras y Ciencias Humanas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Profesor de la Escuela de Comunicación Social de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Magíster en Comunicación en las Organizaciones por la Universidad Complutense de Madrid. Con estudios de maestría en Sociología en la Pontificia Universidad Católica del Perú y de Comunicación Social en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos en la cual, también, realizó sus estudios de Doctorado en Ciencias Sociales. Investigador del Instituto de Investigaciones Humanísticas. El Fondo Editorial de la UNMSM ha publicado su libro La investigación en comunicación social en América Latina, 1970-2000 (2012). fportugalb@gmail.com.

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Published

2015-06-15

Issue

Section

Artículos originales

How to Cite

EPISTEMOLOGICAL RUPTURES IN THE LATIN AMERICAN THOUGHT IN COMMUNICATION 1970-2000. (2015). Alma Mater, 2, 101-115. https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/alma/article/view/11889