CONSTRUCTION PROCESS OF COMMUNICATION INSIGHT INTO A BRAND OF “NATIONAL” SODA

Authors

  • José Ernesto Ventocilla Maestre Ventocilla Maestre Facultad de Letras y Ciencias Humanas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos

Keywords:

Communication, Insight, advertising, millennials, semiotics, social networks.

Abstract

In researching the use in advertising of the brand of soda ‘Inca Kola’ messages or insights relating to the meaning of ‘Peruvians’ is studied; messages built from symbols and ‘cultural’ qualities of youth called millennial generation, caractrizada by the use of social networks. To this end, an analysis of the results of two advertising campaigns on TV and internet. The research serves as a model for other studies on advertising and communications analysis, and connecting a product with the public through the use of appropriate insights into the reality of each social group.

Author Biography

  • José Ernesto Ventocilla Maestre Ventocilla Maestre, Facultad de Letras y Ciencias Humanas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Licenciado en Comunicación Social, especializado en producción audiovisual, sustentó tesis de maestría en Comunicación. Editor y post-productor en los canales de TV América, RTP y Panamericana; y en el Ministerio del Ambiente. Productor multimedia. Ha sido productor editor de los Proyectos audiovisuales en la Escuela Académico Profesional de Comunicación Social, Facultad de Letras y Ciencias Humanas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, del 2002 al 2005. Profesor en la Facultad de Letras y Ciencias Humanas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, desde el 2013. Docente en la Facultad de Ciencias de la Comunicación, Turismo y Psicología de la Universidad de San Martín de Porres del 2005 al 2008.

Downloads

Published

2016-06-08

Issue

Section

Artículos originales

How to Cite

CONSTRUCTION PROCESS OF COMMUNICATION INSIGHT INTO A BRAND OF “NATIONAL” SODA. (2016). Alma Mater, 3, 81-93. https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/alma/article/view/11909