Criticism and politics from the graphic art of caricature
review of the book YO Alan by Carlos Tovar, Carlín
DOI:
https://doi.org/10.15381/espiral.v1i2.17177Keywords:
art of caricatureAbstract
At the beginning of the 1980s, several notability of Peruvian graphic art, such as Carlos Tovar, Carlos Acevedo, Eduardo Rodríguez and others, made the figure of Alan García the face of the birth of a new Peruvian class based on criollismo, liveliness and the excessive bribery. This apparent impudence implicit in the graphics about the person of the president and the issues that covered his personal imprints as a key figure of transition from the oligarchy to choledad (Nugent, 1990) are extraordinarily exposed in Yo Alan, a book by the engineer and cartoonist Carlos Tovar , known in the media as Carlin, which was edited by the publisher Grafal in 1990.
![](https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/public/journals/31/article_17177_cover_es_ES.png)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Ademar Díaz Aparicio
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
LOS AUTORES RETIENEN SUS DERECHOS:
a. Los autores retienen sus derechos de marca y patente, y también sobre cualquier proceso o procedimiento descrito en el artículo.
b. Los autores retienen el derecho de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente el artículo publicado en la revista Espiral (por ejemplo, colocarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en la revista Espiral.
c. Los autores retienen el derecho a hacer una posterior publicación de su trabajo, de utilizar el artículo o cualquier parte de aquel (por ejemplo: una compilación de sus trabajos, notas para conferencias, tesis, o para un libro), siempre que indiquen la fuente de publicación (autores del trabajo, revista, volumen, número y fecha).