Knowledge of climate change among students who complete regular basic education in the San Buenaventura district
DOI:
https://doi.org/10.15381/espiral.v3i5.18781Keywords:
Climate, climate change, global warmingAbstract
The main objective of this research is to investigate the level of knowledge on the subject of climate change among students who are completing regular basic education (EBR) of I.E. José Jaime Heredia Neyra and of I.E. Horacio Zeballos Gámez. The aim was both to corroborate the achievement of the requirements raised in the profile of the graduate of the National Curriculum of the EBR and to identify, through the results, the weaknesses and strengths of students in the area of Social Sciences, since, in them, everything related to environmental issues is studied. First, a test was applied on the contents related to climate, global warming, causes and consequences of climate change; then the information was processed; finally, discussions, conclusions and recommendations were presented.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Hector Rojas Avila
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
LOS AUTORES RETIENEN SUS DERECHOS:
a. Los autores retienen sus derechos de marca y patente, y también sobre cualquier proceso o procedimiento descrito en el artículo.
b. Los autores retienen el derecho de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente el artículo publicado en la revista Espiral (por ejemplo, colocarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en la revista Espiral.
c. Los autores retienen el derecho a hacer una posterior publicación de su trabajo, de utilizar el artículo o cualquier parte de aquel (por ejemplo: una compilación de sus trabajos, notas para conferencias, tesis, o para un libro), siempre que indiquen la fuente de publicación (autores del trabajo, revista, volumen, número y fecha).