Will education save humanity? Challenges and answers through global citizenship education
DOI:
https://doi.org/10.15381/espiral.v6i12.28135Keywords:
education, schools under attack, human rights, global citizenshipAbstract
This study specifically focused on the situation of Brazilian education through a literature review. Based on the deductive method, it sought to identify its main challenges and/or obstacles, as well as possible responses to this reality through education in human rights and global citizenship. Therefore, when questioning whether current education would save humanity, the research concluded that it must first be saved. Saved from everything that has been hindering the fulfillment of its ultimate purpose. In this way, lucidly and realistically, it is not positioned as "the redeemer" but rather as one of the possible solutions to address Brazil's structural and structuring problems in an increasingly interdependent and interconnected world.

Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Laís Cristina Neiva de Sousa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
LOS AUTORES RETIENEN SUS DERECHOS:
a. Los autores retienen sus derechos de marca y patente, y también sobre cualquier proceso o procedimiento descrito en el artículo.
b. Los autores retienen el derecho de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente el artículo publicado en la revista Espiral (por ejemplo, colocarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en la revista Espiral.
c. Los autores retienen el derecho a hacer una posterior publicación de su trabajo, de utilizar el artículo o cualquier parte de aquel (por ejemplo: una compilación de sus trabajos, notas para conferencias, tesis, o para un libro), siempre que indiquen la fuente de publicación (autores del trabajo, revista, volumen, número y fecha).