Comparison of the Method of Learning Based on Problems (ABP) Versus a Traditional Method Applied to the Pharmaceutical Attention (P A)
DOI:
https://doi.org/10.15381/ci.v11i1.4932Keywords:
Problem-based learning (PBL), Pharmaceutical Care (Ph C), Ph C Training, Drug Related Problems (DRP)Abstract
To apply the PBl method oriented to PH C to measure the efficiency of this form of training in the learning of the critical stages of pharmacotherapy follow-up, such as the determinaban of DRPs and the formulation c>f the therapeutic plan. In the control group (n = 32 Ph Ch) only 5 participants (16%) correctly identify health problems, 26 (81%) correctly identifies the DRP, in the intervention group (n = 14 Ph Ch) all do it properly. On the literature review, 47% of participants believe that this is important to determine DRP of the group control, whereas 64% does it en the group with intervention. Regarding the formulation of the therapeutic drug plan, 50% of the control group and 71% of the group with intervcntion, identify like important the exposition of aims. Evaluating the resulted averages obtained like puntaje or total qualification on a maximum of 20 points obtained a value t (95%) of 7.64 (pDownloads
Published
2008-06-16
Issue
Section
Artículos Originales
License
Copyright (c) 2008 Gladys Delgado P., María Carreño Q., Eloisa Hernández F.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
LOS AUTORES RETIENEN SUS DERECHOS:
- Los autores retienen sus derechos de marca y patente, y tambien sobre cualquier proceso o procedimiento descrito en el artículo.
- Los autores retienen el derecho de compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente el articulo publicado en la Revista Ciencia e Investigación (por ejemplo, colocarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en la Revista Ciencia e Investigación.
- Los autores retienen el derecho a hacer una posterior publicación de su trabajo, de utilizar el artículo o cualquier parte de aquel (por ejemplo: una compilación de sus trabajos, notas para conferencias, tesis, o para un libro), siempre que indiquen la fuente de publicación (autores del trabajo, revista, volumen, numero y fecha).
How to Cite
1.
Delgado P. G, Carreño Q. M, Hernández F. E. Comparison of the Method of Learning Based on Problems (ABP) Versus a Traditional Method Applied to the Pharmaceutical Attention (P A). Ciencia e investigación [Internet]. 2008 Jun. 16 [cited 2024 Jul. 17];11(1):50-4. Available from: https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/farma/article/view/4932