COMPUTER ASSISTED DESIGN (CAD) EDUCATION AT THE INDUSTRIAL ENGINEERING FACULTY, UNMSM

Authors

  • Oswaldo Rojas Lazo Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru
  • Julio Salas Bacalla Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru
  • Eulogio Santos De la Cruz Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru
  • Pedro Marín Chávez Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru
  • Ciro Mejía Elías Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

DOI:

https://doi.org/10.15381/idata.v9i1.5720

Keywords:

CAD Education.

Abstract

CAD teaching at the Faculty of Industrial Engineering of the UNMSM, is the subject of this work Having as a reference the curriculum, the courses are analyzed that can develop these contents with or without software application, the four basic components of a CAD system are analyzed: software, hardware, humanware and data base.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Oswaldo Rojas Lazo, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Ingeniero Industrial. Profesor del Departamento de Diseño y Tecnología Industrial, UNMSM.

  • Julio Salas Bacalla, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Ingeniero Industrial. Profesor del Departamento de Producción y Gestión Industrial, UNMSM.

  • Eulogio Santos De la Cruz, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Ingeniero Industrial. Profesor del Departamento de Diseño y Tecnología Industrial, UNMSM.

  • Pedro Marín Chávez, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Ingeniero Industrial. Profesor del Departamento de Diseño y Tecnología Industrial, UNMSM.

  • Ciro Mejía Elías, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Ingeniero Industrial. Jefe de la Oficina de Estadística e Informática de la FII, UNMSM.

Downloads

Published

2006-07-31

Issue

Section

Diseño y Tecnología

How to Cite

COMPUTER ASSISTED DESIGN (CAD) EDUCATION AT THE INDUSTRIAL ENGINEERING FACULTY, UNMSM. (2006). Industrial Data, 9(1), 016-022. https://doi.org/10.15381/idata.v9i1.5720