Incorporation of linguistic and cultural diversity in the Peruvian university: San Marcos and the Amazonian populations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15381/lengsoc.v14i1.22612

Keywords:

Interculturality, Linguistic, Education, Peruvian University

Abstract

This article is about the incorporation of linguistic and cultural diversity in the Peruvian university: the case of the San Marcos University and its relationship with the Amazonian people. To achieve this goal, we analyze the Programa Descentralizado en Formación de Profesores en Educación Intercultural Bilingüe en la Selva Central. This project highlights the academic reflection, coexecution, the approach to reality and contextualization process.

Author Biography

  • Jairo Valqui Culqui, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Correo: jvalquic@unmsm.edu.pe

    Trabaja actualmente en el Departamento de Lingüística de la Universidad de San Marcos (Lima-Perú). Jairo realiza investigaciones en Dialectología, Fonética y Fonología. Entre sus proyectos actuales se encuentra 'Vestigios de una Lengua Nativa en el Territorio de la Cultura Chachapoyas y Documentación Lingüística del Quechua Chachapoyas'.

Downloads

Published

2014-09-18

Issue

Section

Articles originals

How to Cite

Valqui Culqui, J., & Salazar, K. (2014). Incorporation of linguistic and cultural diversity in the Peruvian university: San Marcos and the Amazonian populations. Lengua Y Sociedad, 14(1), 157-174. https://doi.org/10.15381/lengsoc.v14i1.22612