Socio-racial discrimination and racism in Peruvian education A sight from teachers in Lima

Authors

  • Pedro Jacinto Pazos Universidad Nacional Mayor de San Marcos

DOI:

https://doi.org/10.15381/is.v20i36.12989

Keywords:

racial subjectivity, racism, education, Lima.

Abstract

Teachers and students, are a pretext as a specific case, but also as a symbolic case, but at the same time can be the racial and racist imaginary Peru today at school. This bearing in mind, that is the state or the government directs, while noting that are their subjective and meaningful standards that describe. Here, our - reflective empirical contribution is manifested in the knowledge that we elaborate on the different behaviors and behaviors that are established at school level , from social actors that They run. And about all, this perception of socio - racial, and different areas of the idea of racist discrimination are demonstrated.

Author Biography

  • Pedro Jacinto Pazos, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Doctor en Antropología, Magíster en Política So-cial y Bachiller en Antropología por la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Realizó sus pa-santías de Investigaciones en Antropología Urbana en el Instituto de Estudios Latinoamericanos de la Freie Universität Berlin. (Alemania). Profesor Aso-ciado y ex director de la Escuela Académica Profe-sional de Antropología de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Ejerce también la docencia en las Unidades de postgrado de Administración de Empresas y de Ciencias Sociales en la misma uni-versidad. Entre sus múltiples publicaciones: Mi-cronegocios VS. Megamercados. Otros sentidos de identidad, distinción y consumo en los microempre-sarios de Lima Norte.Lima, (UNMSM, 2014). Es Director Académico de la EAP de Antropología de la UNMSM.

Downloads

Published

2017-02-18

Issue

Section

Artículos Originales

How to Cite

Jacinto Pazos, P. (2017). Socio-racial discrimination and racism in Peruvian education A sight from teachers in Lima. Investigaciones Sociales, 20(36), 15-25. https://doi.org/10.15381/is.v20i36.12989