EDUCACIÓN Y POBREZA EN EL PERÚ
DOI:
https://doi.org/10.15381/pc.v2i0.9255Abstract
El presente artículo analiza el problema de la pobreza relacionado causalmente con los factores educativos. En el Perú, la pobreza de ha convertido en un fenómeno estructural y permanente. Al respecto se ha tratado de entender y resolver tal problema sin que el mismo muestre signos sostenidos y notorios hacia su reducción.
Es importante profundizar la investigación sobre el problema de la pobreza no sólo por el hecho de que actualmente más de la mitad de la población peruana está en tal situación, sino porque tal grado de pobreza está poniendo en peligro la sostenibilidad o viabilidad de nuestro país hacia una estado de desarrollo o crecimiento económico armónico y sólido en el tiempo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Juan León Mendoza
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
THE AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
a. The authors retain their trademark and patent rights, and also on any process or procedure described in the article.
b. The authors retain the right to share, copy, distribute, execute and publicly communicate the article published in Pensamiento Crítico (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with recognition of its initial publication in Pensamiento Crítico.
c. The authors retain the right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part of it (for example: a compilation of their works, notes for conferences, thesis, or for a book), provided they indicate the source of publication (authors of the work, journal, volume, number and date).