Analysis of the advertising discourse of pre-university academies in the Cusco and Ayacucho regions

Authors

  • Ivonne Alessandra Paredes Ramírez Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

DOI:

https://doi.org/10.15381/lengsoc.v19i2.22302

Keywords:

Pre-university academies, speech, advertisements, social network, discursive strategies

Abstract

For many high school graduates, pre-university academies are the necessary path to take to secure a college vacancy. The purpose of this work is to analyze the discourse that these academies handle through the advertisements they show on the social network Facebook, as well as to make a description of the discursive strategies present in these advertisements.

References

Fairclough, N. (2008). El análisis crítico del discurso y la mercantilización del discurso público: las universidades. Discurso y Sociedad, 2(1), 170-185.

Fairclough, N. (1992). Discourse and social change. Cambridge: Polity.

Fernández, C., Flores, C. y Lovón, M. (2018). Análisis metafórico de los anuncios publicitarios relacionado con la mujer como objeto sexual. Lengua & Sociedad, 17(1), 100-200. Recuperado de http://revista.letras.unmsm.edu.pe/index.php/ls/issue/view/48

Ferraz, A. (1995). El lenguaje de la publicidad. Madrid: Arco/Libros.

Foucault, M. (1999 [1966]). Las Palabras y las Cosas. Madrid: Siglo XXI.

Hayakawa, S. I. (1967). El lenguaje en el pensamiento y en la acción. México: Uteha.

Lovón, M. (2019). El «ciudadano» amazónico en el discurso oficial. Lingüística y Literatura, 75, 38-61. https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n75a02

Lovón, M. (2018). Análisis crítico del discurso lexicográfico (ACDL): un examen a la historia de las lenguas andinas en los diccionarios de la RAE. Boletín de la Academia Peruana de la Lengua, 64(64), 141-171. Recuperado de http://revistas.academiaperuanadelalengua.org.pe/index.php/boletinapl/article/view/181

Real Academia Española. (2014). Diccionario de la Lengua Española. España: Espasa.

Sanabria, M. (2016). Análisis pragmático-textual de los anuncios publicitarios de productos de belleza (Tesis de licenciatura). Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima.

Downloads

Published

2020-12-17

Issue

Section

Academic articles

How to Cite

Paredes Ramírez, I. A. (2020). Analysis of the advertising discourse of pre-university academies in the Cusco and Ayacucho regions. Lengua Y Sociedad, 19(2), 49-63. https://doi.org/10.15381/lengsoc.v19i2.22302