A Sociolinguistic Reflection on the PISA Reading Assessment (Essay)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15381/lengsoc.v13i1.22635

Keywords:

PISA, reading comprehension, literacy

Abstract

In this article, the author questions the reading test standardization like the case of theInternational Programme Student Assessment. With this purpose, its analized about reading assessment model PISA, it is reflexed about of literacy and it is discussed through neutrality of the linguistic code.

Author Biographies

  • Jairo Valqui, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Correo: jvalquic@unmsm.edu.pe

    Jairo Valqui trabaja actualmente en el Departamento de Lingüística de la Universidad de San Marcos (Lima-Perú). Jairo realiza investigaciones en Dialectología, Fonética y Fonología. Entre sus proyectos actuales se encuentra 'Vestigios de una Lengua Nativa en el Territorio de la Cultura Chachapoyas y Documentación Lingüística del Quechua Chachapoyas'.

  • Claudia Almeida, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima, Peru

    Correo: calmeidag@unmsm.edu.pe

    Magíster en Lingüística (Pontificia Universidad Catolica del Peru) y Licenciada en Lingüística (Universidad Nacional Mayor De San Marcos).

Downloads

Published

2013-11-18

Issue

Section

Articles originals

How to Cite

Valqui, J., & Almeida, C. (2013). A Sociolinguistic Reflection on the PISA Reading Assessment (Essay). Lengua Y Sociedad, 13(1), 193-209. https://doi.org/10.15381/lengsoc.v13i1.22635

Most read articles by the same author(s)