The teaching of philosophy, a necessity in humanistic training

Authors

  • Caszely Orlando Rivera Huarancca Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Edmundo José Rojas Galindo Universidad Nacional de Educación, Perú

DOI:

https://doi.org/10.15381/rpiiedu.v1i3.21728

Keywords:

Systematic study, philosophy teaching, humanism, pedagogy

Abstract

The present investigation analyzes two variables referred to the pedagogical capacity that the teacher who teaches philosophy possesses, the teaching capacity can be unilateral to an exercise of pedagogical analysis; However, the analysis is valuable due to the effect that the teaching of said subject has on the humanistic formation of the student. The method used is documentary research as a systematic study about the teaching and teaching variables of Philosophy. The study led us to tentatively formulate a set of capacities that students can achieve, provided that the teacher acts in a timely manner and manages their pedagogical actions with academic solvency.

Author Biographies

  • Caszely Orlando Rivera Huarancca, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú

    Licenciado en Filosofía y Doctor en Educación. Desde hace diez años ejerce la docencia universitaria en la Facultad de Pedagogía de la Universidad Enrique Guzmán y Valle del Perú y en la escuela Profesional de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Asimismo, ejerció la docencia en diversas instituciones educativas de Educación Básica Regular en las áreas de Ciencias Sociales de Lima.

  • Edmundo José Rojas Galindo, Universidad Nacional de Educación, Perú

    Magíster en Investigación, Organización e Innovación de las Instituciones Educativas, UNED, España y docente de la Facultad de Pedagogía y Cultura Física de la Universidad Enrique Guzmán y Valle del Perú.

Downloads

Published

2021-12-23

Issue

Section

Research Articles

How to Cite

The teaching of philosophy, a necessity in humanistic training. (2021). Revista Peruana De investigación E innovación Educativa, 1(3), e21728. https://doi.org/10.15381/rpiiedu.v1i3.21728