LAS AGENCIAS DE VIAJE: DE LAS COMISIONES POR VENTA DE PASAJES A LOS COBROS POR SERVICIOS “FEES”

Authors

  • José Domingo Begazo Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima - Perú.
  • Ricardo Torres Agurto Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima - Perú.

DOI:

https://doi.org/10.15381/gtm.v10i20.9067

Keywords:

Forfaits, fees, outgoing, incoming, hub, economic of ambit, economics of density.

Abstract

The globalizaton, as a dynamic element of the global economy , has generated in the world business a new dyamic and highly competitive managerial instrument. This is applied to the management of the airlines that have readjusted the commissions of the Travel Agencies from 20% to 1%. So, in order to survive, travel agencies have to create a new charge for his customer servces denominated: FEES.

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Published

2007-12-31

Issue

Section

Artículos

How to Cite

LAS AGENCIAS DE VIAJE: DE LAS COMISIONES POR VENTA DE PASAJES A LOS COBROS POR SERVICIOS “FEES”. (2007). Gestión En El Tercer Milenio, 10(20), 71-78. https://doi.org/10.15381/gtm.v10i20.9067