AVANCES DE LA ADMINISTRACIÓN TRIBUTARIA EN EL PERÚ
DOI:
https://doi.org/10.15381/gtm.v5i9.9933Abstract
La cultura del servicio al contribuyente es una línea estratégica de trabajo desarrollada por fa Administración Tributaria peruana, que le ha permitido resolver el problema de cómo servir mejor a la sociedad, rompiendo los viejos paradigmas de que es una mera aplicadora racional-legal de las normas tributarias, hacia una concepción flexible, más dinámica y más creativa. Esta línea de estrategia de trabajo va más allá del simple cambio legal, concibe al contribuyente como un cliente un socio y un amigo, y no como un presunto evasor o defraudador de impuestos.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Paulino Barragán Arqué
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
THE AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
(a) The authors retain their trademark and patent rights, and also over any process or procedure described in the article.
(b) The authors retain the right to share, copy, distribute, execute and publicly communicate the article published in Gestión en el Tercer Milenio journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with acknowledgment of its initial publication in the Gestión en el Tercer Milenio.
(c) Authors retain the right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part of it (for example: a compilation of their work, lecture notes, thesis, or for a book), provided that they indicate the source. of publication (authors of the work, magazine, volume, number and date).