EL SISTEMA DE ACREDITACIÓN Y LA NUEVA LEY UNIVERSITARIA
DOI:
https://doi.org/10.15381/gtm.v5i9.9948Abstract
El artículo refiere la necesidad de establecer en la legislación universitaria mecanismos permanentes de mejoramiento y control de calidad de la educación superior, como exigencia de la era del conocimiento y de la necesidad de eliminar los contrastes percibidos por los especialistas entre el crecimiento cuantitativo y los resultados cualitativos operados en la educación superior de América Latina, en los últimos treinta años. Describe la naturaleza y etapas de los procesos de autoevaluación y acreditación e informa sobre. los esfuerzos que viene realizando la Universidad Nacional Mayor de San Marcos para sensibilizar a la comunidad universitaria sobre la importancia y alcances del sistema de acreditación y promover una cultura de evaluación.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Oscar Augusto García Zárate
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
THE AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
(a) The authors retain their trademark and patent rights, and also over any process or procedure described in the article.
(b) The authors retain the right to share, copy, distribute, execute and publicly communicate the article published in Gestión en el Tercer Milenio journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with acknowledgment of its initial publication in the Gestión en el Tercer Milenio.
(c) Authors retain the right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part of it (for example: a compilation of their work, lecture notes, thesis, or for a book), provided that they indicate the source. of publication (authors of the work, magazine, volume, number and date).