DELIVERY SERVICE AS COMPETITIVE STRATEGY

Authors

  • Johannes Schmidt Urdanivia Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
  • Hugo Alberto Young Gonzales Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
  • Sergio Podestá Cuadros Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos

DOI:

https://doi.org/10.15381/gtm.v18i35.11715

Keywords:

Delivery, estrategia, competitividad y beneficios.

Abstract

Currently, managers in Peru have been obliged to use strategies to create value in their organizations and be competitive in a dynamic market, using the delivery service as a means of changing the business-customer relationship, changing the business model of many companies and obtaining benefits for both parties. This article discusses the delivery in important companies, showing the main features of this strategy and the benefits of its application.

Author Biographies

  • Johannes Schmidt Urdanivia, Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Maestría en Administración con Mención en Gestión Empresarial (UNMSM). Estudios de Administración (Universidad de Buenos Aires). Profesor ordinario de la Facultad de Ciencias Administrativas (UNMSM). Administrador en el Colegio de Psicólogos del Perú (Consejo Directivo Regional I – Lima).
  • Hugo Alberto Young Gonzales, Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Maestría Profesional en Gestión de Negocios Internacionales (UNMSM) y Grado de Master Droit, Economie, Gestión (Université Bordeaux IV) con especialidad en Management International. Licenciado en Administración (UNMSM). Especialización en Finanzas. Docente en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos y la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). Ex funcionario en BBVA Continental y actual funcionario en COFIDE. Consultor en Finanzas.
  • Sergio Podestá Cuadros, Facultad de Ciencias Administrativas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
    Licenciado en Administración (UNMSM), estudios de maestría en Ordenamiento y Gestión Ambiental (UNMSM). Especialista en Administración Hotelera por CENFOTUR, consultor en Calidad Turística y Turismo Rural Comunitario del MINCETUR, Docente Permanente en la Facultad de Ciencias Administrativas de la UNMSM.

Downloads

Published

2015-06-21

Issue

Section

Artículos

How to Cite

DELIVERY SERVICE AS COMPETITIVE STRATEGY. (2015). Gestión En El Tercer Milenio, 18(35), 81-86. https://doi.org/10.15381/gtm.v18i35.11715