Dossier: Reforms and innovation in the history of education in republican Peru, XIX and XX centuries
DOI:
https://doi.org/10.15381/ishra.n9.24583Abstract
En febrero del año 2018 se llevó a cabo el I Congreso Nacional de Historia de la Educación, organizado por el Instituto de Estudios Peruanos. En él se presentaron más de treinta ponencias que mostraban las reflexiones y los avances de investigación de profesionales en la educación e historia. El objetivo general del congreso fue plantear la importancia de la perspectiva histórica en el análisis de las políticas educativas e identificar temáticas de investigación comunes entre la educación y la historia. El presente dossier expone una pequeña parte de esas investigaciones, cuya temática se refiere a las experiencias educativas reformistas desde el Estado y desde las aulas para modernizar la educación y formar ciudadanos sanos y aptos para el trabajo, desde, aproximadamente, mediados del siglo XIX a mediados del siglo XX.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Alex Loayza Pérez, Marcos Garfias Dávila

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
a. Authors retain their trade mark rights and patent, and also on any process or procedure described in the article.
b. Authors retain their right to share, copy, distribute, perform and publicly communicate their article (eg, to place their article in an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in the ISHRA, Revista del Instituto Seminario de Historia Rural Andina.
c. Authors retain theirs right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part thereof (eg a compilation of his papers, lecture notes, thesis, or a book), always indicating the source of publication (the originator of the work, journal, volume, number and date).