Editorial
DOI:
https://doi.org/10.15381/rinvp.v8i2.4038Keywords:
editorialAbstract
La función principal de la universidad es la investigación, y por lo tanto, la producción de conocimientos, sin la cual, no puede existir cultural, social e institucionalmente. Esta premisa categórica debe conducirnos hacia un conjunto de reflexiones que se inicia con la identificación del paradigma de universidad que sostiene su funcionamiento. Valorizar el perfil del docente universitario como investigador, además de enseñante, es decir especialista en trasmitir la información especializada. Reconocer el protagonismo institucional en la cultura nacional, la ciencia y la tecnología, que la ubique en un lugar privilegiado e identifique el modo de producción de conocimientos específicos que la caracteriza.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 Oswaldo Orellana Manrique
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
THE AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
a. The authors retain their trademark and patent rights, and also on any process or procedure described in the article.
b. The authors retain the right to share, copy, distribute, execute and publicly communicate the article published in the Journal of Research in Psychology (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with acknowledgment of its initial publication in the Journal of Research in Psychology.
c. Authors retain the right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part of it (for example: a compilation of their work, lecture notes, thesis, or for a book), provided that they indicate the source. of publication (authors of the work, magazine, volume, number and date).