Social representations of working children in university students of education

Authors

  • Jeny Suarez Ch. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Milagros Vicuña R. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Haydee Ninaco T. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Angélica Yauri L. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Mónica Canales A. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Sandra Sanjines A. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Rosa Guillermo D. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
  • Diana Tezén L. Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú

DOI:

https://doi.org/10.15381/rinvp.v16i2.6553

Keywords:

social representations, working children, protectionist paradigm, co-protagonism approach

Abstract

The purpose of this study was to analize how a group of Education Faculty Students have their own social representations on working children, particulary how they conceive a working child, why a child works and about his or her family, but also how as future educators they will have a good management as social workers and they will succeed to establish a positive relationship with working children. The survey- a semistructured questionnairewas applied to 28 female students of the faculty of education and the results showed us the prevalence of the protectionist paradigm in relation to working children, but also a lack of a co-protagonism approach at all.

Author Biography

  • Jeny Suarez Ch., Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo – EINET, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima, Perú
    Psicóloga Coordinadora del EINET (Equipo de Investigación en Infancia, Educación y Trabajo - UNMSM).

Downloads

Published

2013-12-30

Issue

Section

Investigaciones

How to Cite

Suarez Ch., J., Vicuña R., M., Ninaco T., H., Yauri L., A., Canales A., M., Sanjines A., S., Guillermo D., R., & Tezén L., D. (2013). Social representations of working children in university students of education. Revista De Investigación En Psicología, 16(2), 181-194. https://doi.org/10.15381/rinvp.v16i2.6553