FORMACIÓN PEDAGÓGICA DEL DOCENTE UNIVERSITARIO
DOI:
https://doi.org/10.15381/quipu.v2i3.6301Abstract
Se inician estas reflexiones en tomo a la formación pedagógica del docente universitario considerando el concepto de educación y sus fines, las implicancias éticas derivadas de una determinada conceptualización de la educación, los fines de la universidad, las tareas del trabajo universitario y la razón de ser docente, a los efectos de entender con claridad los enunciados del presente trabajo. Se puede considerar que la educación consiste en el mejoramiento, en el perfeccionamiento intencional y en el crecimiento integral de la persona median te la ayuda del educador; educar es personalizar; la persona da unidad al proceso educativo.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 1995 Ernesto Augusto Polar Falcón
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
AUTHORS RETAIN THEIR RIGHTS:
a. Authors retain their trade mark rights and patent, and also on any process or procedure described in the article.
b. Authors retain their right to share, copy, distribute, perform and publicly communicate their article (eg, to place their article in an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in Quipukamayoc .
c. Authors retain theirs right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part thereof (eg a compilation of his papers, lecture notes, thesis, or a book), always indicating the source of publication (the originator of the work, journal, volume, number and date).