Brazilians' perspective about adoption intention and effectiveness of digital platforms for online learning during COVID-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15381/quipu.v30i63.23818

Keywords:

COVID-19, pandemics, online teaching, Technology Acceptance Model (TAM)

Abstract

Objective: To identify the factors that influence the adoption of technological tools by business students during the pandemics. Method: Quantitative with the submission of an online quiz to students of a Brazilian university which was estimated by a Structured Equation Model. Results: The perceived usefulness and ease of use of a technological tool do not have a positive influence on the students' attitudes towards its use; at the same time, a positive relation was found between the interactivity and the cost-benefit ratio of the platforms and students' attitudes. Conclusion: It can be concluded that offering a digital teaching platform with resources that allow high interaction between students and instructors and does not involve high costs for students, can help to increase the willingness to use the platform.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Márcia Maria dos Santos Bortolocci Espejo, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brasil

    Doctora en Contraloría y Contabilidad por la Universidad de São Paulo -FEA/USP (2008), Magíster en Administración de Empresas por la Universidad Estatal de Londrina - UEL (2004), licenciada en Administración de Empresas por la Universidad Estatal de Maringa-UEM (1997), Tecnóloga en Procesamiento de Datos por UNICESUMAR (1996), y en Ciencias Contables por UNIGRAN (2017). Profesor titular de los Programas de Posgrado en Administración (Maestría y Doctorado) y Ciencias Contables (Maestría) y de los cursos de pregrado en Administración y Contabilidad en la Escuela de Administración y Negocios - ESAN de la UFMS.

  • Iasmin Alencar de Andrade, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brasil

    Licenciado en Ciencias Contables por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), terminado en 2022.

  • Núbia Gabriela de Oliveira Kawai, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brasil

    Licenciado en Contabilidad y Procesos de Gestión por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Especializado en Derecho Fiscal por la Universidad Focus. Actualmente, funcionario del Estado de Santa Catarina - Brasil.

  • Guilherme Alves de Souza Andrade, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brasil

    Estudiante de Maestría en Contabilidad por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul. Graduada en Ciencias Económicas por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul y licenciada en Contabilidad por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul. Amante de los nuevos desafíos y Maestro Nacional en ajedrez.

  • André Felipe Queiroz, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Brasil

    Profesor del Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología de Mato Grosso do Sul. Licenciado en Administración de Empresas por la Faculdade Metodista de Birigui - SP y en Contabilidad por la UNIGRAN - MS, especialista en Contabilidad, Gestión Financiera y Auditoría por el Unisalesiano Araçatuba - SP, Máster en Administración de Empresas por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul - MS y Doctor en Administración de Empresas por la Universidad Federal de Mato Grosso do Sul.

Published

2022-11-28

Issue

Section

Original papers

How to Cite

dos Santos Bortolocci Espejo, M. M., Alencar de Andrade, I., de Oliveira Kawai, N. G., de Souza Andrade, G. A., & Queiroz, A. F. (2022). Brazilians’ perspective about adoption intention and effectiveness of digital platforms for online learning during COVID-19. Quipukamayoc, 30(63), 9-18. https://doi.org/10.15381/quipu.v30i63.23818